HOLA BARCELONA!

Bokat och klart! Vi har med skolan hyrt 3 stora lägenheter i centrala Barcelona som vi ska bo i fram i maj månad.. ska bli underbart! Jag kommer alltså befinna mig i Barcelona under samma period år 2012 som år 2011… och min utbildning kommer vara klar exakt samma datum som reseledarutbildningen var klar förra året. Undrar vad det kan betyda.

Vi ska besöka La Sagrada Familia, Gaudi parken, Montserrat, guida, shoppa, festa, sola och bada, äta tapas, paella, dicka sangria och mycket mer…

Vi ska bo centralt nära La Rambla och La Sagrada Familia

När vi kommer hem från Barcelona har vi endast en vecka kvar i skolan innan examen och sen ska vi äntligen ut i den spännande resebranschen på riktigt! Det kan bokstavligen bli hela världen som arbetsplats om man vill… :)

Det är mycket kvar som ska hinnas. Praktik, projekt, studieresan, tentor… men det är bara lite drygt fyra månader kvar av utbildningen nu… ett år går väldigt fort när man har roligt!

Nu kickar vi igång 2012!

Idag började skolan igen efter nästan tre hela veckors ledighet. Jag skulle ljuga om jag hade sagt att jag varit ledig hela tiden. Jag har varit ute och rest med min härliga familj och jobbat nästan hela lovet så det har knappt varit en lugn stund, precis som det är när jag mår som bäst!

Idag är det måndag, skolan är igång, kick off samtalet gick bra och ikväll ska det första träningspasset år 2012 köras igång på Friskis och Svettis med min fina vän T! Latinamerikansk dans it is :)

Det bästa av allt med denna dag är att vi fick reda på att du är frisk och att man kan släppa de negativa tankarna

Sammanfattningsvis har 2011 varit ett fantastiskt och färgsprakande år innehållande många höjdpunkter med nya, spännande platser att besöka! Det var verkligen förändringens år för min del och listan kan göras hur lång som helst…

Året startade med resan till Rom och antagningen till reseledarskolan och avslutades efter en första, utvecklande termin på turismlinjen och med julfirandet på Gran Canaria. Där emellan har jag hunnit bo i Spanien, resa med familjen, besöka Steffie i Grekland och starta praktiken på Malmö Airport.

Underbar tid i Barcelona, glömmer det aldrig

Nu ser vi fram emot det nya året och hoppas att det blir minst lika bra och innehåller massor av möjligheter, god hälsa och lycka!

Worth a thought…

I held a moment in my hand, brilliant as a star, fragile as a flower, a tiny sliver of one hour. I dripped it carelessly, Ah! I didn't know, I held opportunity!

Feliz Navidad y Próspero Año Nuevo

Det har verkligen varit ett helt underbart avslut på 2011! Äntligen fick jag resa och prata spanska igen! Tack mamma och pappa för den bästa julklappen jag kunde tänka mig!

Dock händer det alltid oväntade saker när man minst anar det, det gäller att ta vara på sitt liv och vara glad att man är frisk! Man ska aldrig vänta med saker som man vill göra, livet är for kort och oförutsägbart för det.

Veckan som gått var välbehövd och mer än härlig… planet lyfte på julaftons morgon och vi landade på Gran Canaria redan kl 12 spansk tid. Vi möttes av 23 graders värme, strålande solsken och det blev ett dyk i poolen så fort vi kom fram till hotellet. På kvällen åt vi engelskt julbord med en massa andra skandinaver! De andra kvällarna tog vi oss in till city och åt fantastisk mat på de spanska restaurangerna. Det blev även en hel del sena nätter i karaokebarerna. Jag fick äntligen träffa mina saknade tjejer från guideskolan, Malin och Johanna!

Resan var underbar och innehöll massor av sol och bad! Utöver det skulle jag såklart ut på någon galen utflykt som vanligt så jag drog med min bror till Maspalomas… det blev jeep safari med kamelridning och off road uppe i bergen, en riktigt rolig dag!

För övrigt var sysselsättningen shoppa, vila och läsa Zlatan boken vilken tog slut redan efter dag 2… LÄS DEN!

Tänkte bjuda på lite "jul" bilder...

Utsikt över Amadores stranden, Puerto Rico

Julgranar överallt

Upplysta kvällar på restaurangerna

Jeep sarafi, off road

Kamelridning

Kvälls sol på balkongen

Fina familjen! Champagne på balkongen på julafton

Vi landade i Sverige kl 19 nyårsafton, vilket blev helt perfekt. Det blev bara en runda hem om lägenheten, droppa väskan och byta om till klänningen innan det var dags för fest!

Nu väntar ännu en hel veckas jul ledighet... underbart!