Lycklig

  

Redovisningen, betygssamtalet, ALLT gick bra!

- ”Martina, vilken fin presentation du gjorde och förresten, du har inte funderat på att bli journalist i framtiden”? Tänk att några små ord kan värma så mycket!

 

Vilken bra dag det har varit och ikväll kommer familjen på middag i min lilla lya, mysigt! Matlagning, trevligt sällskap och något glas vin väntar!


Imorgon blir det restaurangbesök, fika, bio och hela söndagen är bokad med förberedelser inför praktiken som börjar på måndag. Malmö Aviations incheckningsdisk väntar på mig. Chefen ringde precis och önskade mig varmt välkommen, vilket kändes riktigt kul!

 



Jag tänker ofta tillbaka på valmöjligheterna jag hade både i våras och i somras och på hur livet såg ut i oktober förra året jämfört med nu. Det har skett stora förändringar och det visar sig nu att jag gjorde helt rätt. Allt börjar falla på plats och varje dag känns som ren lycka!


2011 är definitivt mitt år och jag har många att tacka, som trott på allt jag gjort detta år!

Jag borde nog tacka mig själv också för allt jag vågat och faktiskt tvingat mig själv att utsättas för. Utmaningarna och motgångarna som man såklart känner av ibland har faktiskt bara utvecklat mig ÄNNU MER!

 

Livet går upp och ner. Det är bara synd att livet inte är lika rättvist för alla. Är man frisk och har snälla, omtänksamma människor omkring sig så har man väldigt mycket att vara tacksam för!

 

"Yesterday is history, tomorrow a mystery, today is a gift and that's why it's called the present!"

 

 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Sååå coooolt Martina....du är så väl värd allt detta som du önskat dig och framtiden ligger framför dig. Vi önskar dig all lycka i framtiden, det vet du och vi finns alltid i dina tankar. Kram och Kram igen från ett underbart Shanghai. Kopierar det sista du skrev. Tycker det var så fint.....:))Hälsa dina underbara föräldrar och ha en mysig afton hemma i din lya!!!

2011-10-28 @ 17:57:19
Postat av: Martina

STORT tack Ann-Louise. Kände mig lite deppig förra året innan jag visste vad jag skulle hitta på framöver och allt känns så otroligt bra nu! Känner dock att jag skulle vilja vara på så många platser samtidigt.. åka ut som guide, läsa Kinesiska osv men man får ta en sak i taget!

Tack för det fina du alltid skriver till mig!

Ni är så fina vänner till mig och familjen! :)

Hoppas vi ses snart igen!

Kramar!

2011-10-28 @ 18:19:48
Postat av: Lena Fransen

Tack Martina för en trevlig kväll med god mat!

Lycka till med praktiken.



Till våra vänner i Shanghai - Vi saknar Er och längtar tillbaka.

2011-10-29 @ 13:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0