Dröm eller verklighet?

 




Livskvalité och glädje


Ibland känns vissa saker tunga, känslan av omöjlighet sätter in och man vill bara hoppa över ett staket och landa i en helt annan värld där allt är enkelt och där livet bjuder på allt.


Då får man tänka på att alla dessa utmaningar faktiskt kommer att ge så otroligt mycket för framtiden och är väldigt allmänbildande!

 

2011 har bjudit på mycket nytt och än är det inte slut,
för vad i hela världen är roligare än nya utmaningar? :D



Nu är det fredag kväll och jag har min första lediga dag från distanskursen AMADEUS på en hel vecka. Fixade första examen i morse och nu, en biltur, lite matlagning och ett glas vin senare ligger jag utslagen i soffan, ganska skönt måste jag erkänna! Det tar hårt med plugget… Blod, svett och tårar som man brukar säga! Kör dock igång imorgon igen!


Resmässan i Burlöv gick riktigt bra. Vi representerade utbildningen, agerade gosedjuren Bamse, Lollo och Bernie och delade ut ballonger, träffade många människor från resebranschen, lyssnade på spännande föredrag och pratade med Hans Fahlén.

(Själv agerade jag fotograf under större delen utav dagen)



 

Lollo och Bernie




Föredrag med Hans Fahlén



Det händer så mycket just nu att jag knappt hänger med i tempot fast jag själv medverkar i allt! Om bara några veckor ska jag ut på Sturup och jobba vilket ska bli fantastiskt roligt!

 

 Man passar definitivt inte till allt och alla människor har olika förutsättningar men jag har märkt att efter varje ny sak jag utmanar mig själv med, desto fler saker vill jag göra och lära mig! 
Mycket här i livet handlar om att våga!
Det känns som att när man väl startat något nytt i livet som man trivs med så faller det mesta på plats!

  

Jag måste bara säga att Korrespondenterna är mitt nya absoluta favorit nyhets/reseprogram som går på onsdagar, missa inte det! (Tack mamma)

 

Denna helgen är föräldrarna ute och resor, härligt! Det är dem verkligen värda! =)

På söndag ska jag jobba på ICA, alltid lika roligt att få träffa mina fina kollegor!

 

Tack för idag!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0