Flygplatsjobb och italiensk afton!

  

Den första av de fyra praktikveckorna på Malmö Airport är nu gjord och det kan inte kännas bättre än vad det gör just nu!

Jag har fått de bästa tänkbara handledarna och jag har lärt mig hur mycket som helst! Redan från första dagen fick jag börja checka in och boarda resenärerna helt själv. Det känns otroligt bra att mina handledare visade så stort förtroende för mig redan från första stund.


Att jobba på Malmö Aviation är ett ansvarsfullt jobb där man får umgås med supertrevlig flygplatspersonal, flygvärdinnor och piloter hela dagarna. Vad skulle kunna vara bättre när man har det intresset som jag har?

Jag har lärt känna helt underbara människor och varje dag träffar man någon känd person och olika tv-profiler... ett spännande jobb!


Jobbtiderna är mycket varierande vilket passar mig perfekt. Jag trodde aldrig att jag skulle vänja mig vid att gå upp tidigt på morgonen men jag längtar redan till imorgon när jag ska vara på flygplatsen 5.30!


Efter kvällspasset i fredags blev det lite after work med ost och vin hemma hos mig med Charlotte, en kanonfredag helt enkelt!

Igår blev det födelsedagsfirande och italiensk afton hemma hos vänner och familj. Lufttorkad skinka, oliver, salami, ciabatta, pastarätter, kalvkött, pannacotta och gott rödvin...













Ikväll ska jag njuta med lite matlagning och ren avkoppling. En underbar helg helt enkelt!

Det är nu 3 spännande veckor kvar av höstpraktiken och det börjar sakta men säkert närma sig jullov! Förhoppningsvis går allt som det är tänkt och att planerna för lovet blir av =)


Snart har halva utbildningen gått och till sommaren är jag klar…

Det ska bli spännande att se vart man hamnar i juni månad… allt kan hända och världen väntar! ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0