Ambitionen ser inga hinder, den ser det som ännu inte finns!

 

Det är precis så jag gått runt och tänkt hela året och vet ni vad? Det har tagit mig precis dit jag har velat komma. Med positiva tankar kan man nå hur långt som helst!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. År 2011 har varit det bästa året på länge och än är det inte slut! Jag tror faktiskt att 2011 även kan vara det år då jag vågat möta flesta motgångar och tagit mig igenom allt.

Innan jag bröt upp med de gamla vanorna och vågade prova allt som jag drömt om kändes det såklart ovisst, men såhär i efterhand hade det inte funnits något annat i hela världen som skulle gjort mig så glad och nöjd som jag är idag!


Jag har träffat och lärt känna många nya och underbara människor under året som har lärt mig att våga göra det man vill, att inte ta livet på fullaste allvar och att man faktiskt klarar det mesta bara man har den starka viljan!

Hinner man inte sova mer än 3-4 timmar på natten innan en viktig examen eller ett 13-timmars jobbpass så klarar man faktiskt det också!

Jag har lärt känna mig själv och insett att stöd och omtanke är viktigt men att man också klarar av mycket själv och att det många gånger är sant att ensam är stark!

 

Jag har nu endast två dagar kvar av denna praktikperiod och jag måste säga att jag inte kunde hamnat på ett bättre företag och hos bättre kollegor (som dem nu kallar mig hihi) än på Malmö Aviation!

Jag har lärt mig enormt mycket och haft otroligt kul tillsammans med alla nya människor jag lärt känna! :)
Det bästa av allt är att dem vill ha mig tillbaka till våren… gissa vem som är lycklig!!!!



Igår på jobbet (flygplatsen) smög jag ut i ankomsthallen och överraskade min underbara roomie när hon kom hem från Egypten, Steffie jag har saknat dig! Våra vägar har korsats flera gånger efter guideskolan och jag är jätteglad!


Om exakt en månad är det jullov vilket innebär
 att jag och hela familjen flyger till Gran Canaria och firar jul, det ska bli underbart skönt! Den bästa julklappen jag hade kunnat tänka mig! Tack mamma och pappa!


 

Sol, bad, god mat, fest och så ska jag äntligen få träffa Malin och Johanna från guideskolan igen! Saknar er tjejer! Jag hoppas att vi alla någon gång i framtiden ska befinna oss i samma land samtidigt så vårt lilla Spanien-gäng på 4 kan träffas…




Jag ska såklart jobba lite på ICA också när jag kommer hem från resan, saknar er!


Kommentarer
Postat av: Lena Fransen

Så roligt att Du är nöjd med dina val du gjort!

Det ska blir härligt med sol och semester vi längtar. Du är värd det.

2011-11-25 @ 15:40:03
Postat av: Alice

Sv: aw tack så mycket gumman! Resan var helt fantastiskt! Låter som om du har ett fantastiskt liv och håller på att uppfylla dina drömmar!

2011-11-30 @ 23:16:19
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Martina

Tack mamma, jag är jättenöjd! :)Längtar tills vi ska åka!



Alice, det är sant, det har hänt mycket positivt för min del detta året! Jag hoppas och tror att du också kommer uppfylla allt du vill! Man kan bara man har viljan! Lycka till :)

2011-12-01 @ 11:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0