Träffade fotbollskungen ikväll!



Det är en helt vanlig fredag. Är och fikar i västra hamnen.. helt plötsligt sitter han där inne på Bar Italia.. självaste fotbollskungen!





Visserligen bor jag inte långt ifrån hans pampiga hus.. 

Men vilken fotbollsfantast blir inte lycklig när man får en närbild live på snygga Zlatan? En aning salig blev man...




Från att ha en lite speciell glassupplevelse inne på Bar Italia till något helt annat.. 


Kalispera… och Yamas!

 

De orden kommer jag nog att använda ganska mycket från nästa helg när jag ÄNTLIGEN ska flyga ner och bo hos min saknade roomie från reseledarskolan på Samos i Grekland där hon jobbar nu! Jag kan knappt vänta.. det ska bli så obeskrivligt kul att få komma dit, njuta av ännu en vecka utomlands och verkligen få en inblick i hur det fungerar att jobba hos fritidsresor! Längtar ihjäl mig här hemma i regniga Sverige… tycker väldigt synd om alla er som haft semester nu i Juli månad med endast några få soliga dagar :(

 

Nu till veckan blir det ut och handla med mig massor av svenskt godis och alla aktuella skvallertidningar som jag kommer över till dig Steffie! Fått en fin liten inhandlings/packningslista.. så nästa söndag ses vi min underbara vän! =) Blir en riktigt tidig taxi in till Köpenhamn och ett tidigt flyg så jag kan komma ner till dig så fort som möjligt!

 

Dagen då jag landar i Sverige igen kommer också bli riktigt spännande.. för då ska vi nämligen gå ett helt gäng och se MFF möta MILAN och Zlatan såklaaaaart... här hemma på Swedbank stadion!

Världens bästa pappa stod i 3 timmar och köade för våra biljetter, blev så glad.. ren lycka!

 

Annars flyter livet på riktigt bra tycker jag.. har nu endast 4 arbetsdagar kvar på ICA bland världens finaste kollegor och en riktigt trevlig och bra arbetsplats som jag kommer att sakna.. jobbet har gett mig väldigt mycket och jag ska självklart jobba extra när jag kan under min kommande studietid.. jag kan bara säga att jag kommer sakna er jättemycket!

 

Det är minst sagt förändringens år för mig.. jag reste till Rom och hade en härlig weekend med mamma som visade mig runt hela den vackra staden som jag aldrig kommer glömma, jag SKA dit igen! Sedan bodde jag i Spanien och utbildade mig till reseledare vilket var en fantastisk upplevelse, jag har gått på glödande kol, klättrat på höga höjder, kastat mig ut för stup i bara en linbana, blivit väckt mitt i natten och gjort övningar i flera timmar, sovit 3-4 timmar/natt för att sen gå upp och ut och springa med teamet, plugga ända in på nätterna, ha examen i livräddning, lärt mig att stå och prata inför hur mycket folk som helst och verkligen tro på mig själv! Jag har framför allt träffat och lärt känna en massa människor som är precis likadana och har samma intressen här i livet som jag själv.. jag har fått många nya vänner för livet. Nu ska jag resa till Samos och hälsa på en av dem <3

Efter det börjar den efterlängtade turismutbildningen med fler resor som väntar.. jag är väldigt nöjd med mina val jag gjort och ibland blir livet faktiskt precis som man tänkt sig! Mycket är tack vara alla människor (speciellt min fina familj, älskar er!) som visat att dom tror på mig och att jag själv verkligen vågade göra allt som jag velat åstadkomma detta året! Det gäller att våga och TRO på sig själv så blir allt bra!

 

Nu är det äntligen helg, det har ösregnat hela dagen.. men gjorde inte så mycket när jag fick syn på Zlatan idag! Det är klart man sett honom på många gamla MFF matcher och på Milan matchen i Italien i vintras.. bor ju ganska nära honom dessutom men det var något extra att gå in på samma glassbar ;)

 

Nu önskar jag alla jag känner en skön semester! :) 



och till sist några kloka ord...


Det är nu man lever och nu man har sin chans!

 

Every passing minute is another chance to turn it all around! TÄNK PÅ DET!

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0