Resan fortsätter!



Jag är sedan några veckor tillbaka hemkommen från en av mitt livs bästa perioder nere på guideskolan i Spanien, lloret de Mar. Det var en helt fantastisk och obeskrivlig tid med nya upplevelser VARJE dag! Det är en tid jag aldrig kommer att glömma och jag har fått många nya vänner för livet! Dessa personer har fått en stor plats i mitt hjärta och det känns ganska tufft nu när man tänker tillbaka och man vet att vi kanske inte ses på ett bra tag...

                                               
              Malin, Johanna på väg till                   Jag och Steffi                                Anette, jag och Mido 
              Camp nou                                        Roomies på balkongen                   Bästa dagen i äventyrsparken




De första dagarna hemma i Sverige var tuffa och det kändes väldigt ensamt trots att man träffar sina vänner och familjen ofta.

Nere på guideskolan var det ett helt annat liv.. vart man än gick eller vände sig så var någon där hela tiden med en hand på axeln (bokstavligt talat haha) och alla hade samma situation och stöttade varandra i allt, det var underbart. Jag fick äntligen lära känna en massa människor som är precis som jag, RESGALNA! :)
Många av dem har redan lämnat Sverige för att ta sig ut på olika destinationer runt om i världen.

 

Sedan jag kom hem från Spanien har det varit många tankar och tuffa beslut att fatta. Att direkt åka ut på en destination någonstans i världen som guide för Apollo eller att läsa vidare ett år på turismlinjen här hemma i Sverige där jag kan inrikta mig på ännu fler områden inom turism (med massor av utlandspraktik, studieresor och jag får dessutom lära mig IATA och Amadeus) som jag samtidigt fick veta att jag kommit in på! Det var verkligen inget enkelt beslut.. jag vill göra allt samtidigt men det kan man såklart inte.
Efter tiden i Lloret de Mar blev jag riktigt sugen på att läsa mer och jag har nu bestämt mig för att bredda kunskaperna genom att läsa vidare ett år innan jag också kastar mig in ut i något av områdena i branschen! 


Guideskolan är något av det bästa jag gjort i mitt liv, det fick mig att verkligen inse vad det är jag vill hålla på med och vad jag brinner för! Efter tiden i Spanien öppnades en helt ny värld av möjligheter och efter utbildningen som jag ska gå nu ett år framöver kommer jag att ha ännu mer kunskap och fler möjligheter inom branschen. Allt känns så otroligt bra just nu och jag är så tacksam för alla som stöttat mig genom mitt plötsliga beslut att packa väskan, flytta ner till Spanien och bli reseledare. Jag vet att ni stöttar mig med min kommande vidareutbildning också och jag är obeskrivligt glad! Besluten som jag tagit detta år har gett mig så mycket och jag vet precis vad jag vill göra nu… Tack min fina familj! <3

Jag har även hunnit vara ledig lite den sista tiden under min tjänstledighet från jobbet och har faktiskt fått känna på igen hur det är att vara ledig, det behövs verkligen ibland. Det har blivit en del turer till Köpenhamn efter utbildningen, sen har jag njutit av långa lediga dagar på stranden som avslutats med härliga grillkvällar med vännerna nere på ribersborgs strand.



                                   
Grillning                                                     Jag och Sara                                Kvällsdopp



De kommande fem veckorna ska jag jobba för att sen hinna vara lite ledig igen innan SKOLAN BÖRJAR! Spännande eller vad!!!???

Men först ska jag försöka spendera de sista lediga dagarna på bästa sätt. Ikväll blir det härlig lugn kväll på lilla torg i Malmö och sen kommer resten av helgen spenderas nere i Falsterbo under starten av hästveckan. Det känns som att det kommer att bli ett härligt avslut på min ledighet!


Jag har lärt mig att det är väldigt viktigt att ha drömmar och att man inte ska vara rädd för att tro att man kan skapa det man innerst inne önskar. Livet är kort och det är nu man har sin chans. En situation är bara ett problem OM man gör det till ett!

 


Kommentarer
Postat av: Lena Fransen

Resan fortsätter. Lycka Till!

2011-07-01 @ 18:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0