Kalispera!

Är åter tillbaka i fantastiska Malmö och än har jag inte hunnit ställa om mig själv. Efter en hel vecka med engelska, skandinaviska och lite grekiska som språk (många av guiderna var ju finska så vi fick prata engelska nästan hela veckan) fick jag verkligen tänka om när jag skulle prata med kassörskan i affären hemma i Malmö efter jag landat igår... men det finns inget roligare än att kommunicera på andra språk!

 

Efter en härlig och fullspäckad vecka nere på Samos har jag blivit mättad på souvlaki, grekisk sallad, goda drinkar, grekisk afton, utflykter, fest och många möten med nya människor! Jag följde med Steffie, Anna och dem andra guiderna runt exakt hela ön och jag fick se ALLT! Kan knappt benämna denna vecka med avkoppling, det var fart och fläkt hela tiden, tidiga morgonar, långa dagar, studerande av guidejobbet och sena nätter! Sova fick jag göra på siestan på stranden. Det var dock en intressant upplevelse och jag kunde inte fått en bättre inblick i guidelivet! Självklart fanns det tid till stranden ibland och en del guidning/fotografering på egen hand när dem andra jobbade…

 

Jag bokade bara en flygstol och tog mig ner till Steffie och fick bo hos henne. Upplevelserna var många och allt på en enda vecka! Pythagorion, Kokkari, Samos stad, service, kontoret, örundturen, vinprovning, näktergalsdalen, grekiska aftonen, vattenfallet, alla stränderna, var och lyssnade på välkomstmötena, studerade städerna på egen hand medan de andra jobbade med mera…

Jag fick till och med hålla Stefiie i handen när hon gjorde sin första tattuering, modigt av henne!

 

 

Jag tänkte bjuda på lite bilder!

 

 

 Hamnen i Pythagorion


Ett glas iskall juice och underbar utsikt till ett välkomstmöte
 i Kokkari




Steffie :)



Stranden i Kokkari



Grekisk afton med Yannis



På väg till grekiska aftonen med båt



På Steffies balkong




Det var en intensiv och fantastiskt rolig vecka! TACK Steffie, Anna och alla andra härliga människor jag lärde känna!

Har lärt mig mycket och vem vet vad som sker eller vart jag hamnar efter vidareutbildningen nästa sommar…

 

Nu är jag som sagt tillbaka i Malmö, i min älskade lilla stad och fick träffa världens bästa familj igen! Bara några timmar efter att jag landat satt jag på Swedbank stadion för att se mitt älskade MFF möta AC Milan! Vilken upplevelse det var… och hela kvällen handlade om Zlatan. Tifot var mäktigt och stämningen härlig! Malmö gjorde bra ifrån sig och hela arenan var full med Italienare… ;)

Synd bara att det skulle avgöras med straffar.

 

Om två dagar börjar skolan, det ska bli f*rbannat spännande! Snart drar Malmö festivalen igång också!
Jag känner att det får bli en del vila innan dess. Körde slut på mig själv totalt nere i Grekland men det var det verkligen värt!

 

Har tänkt hålla mig hemma ett tag nu… men man vet aldrig med mig… det blir kanske en ny resa snart! Ska först och främst se vad utbildningen bjuder på och hur schemat ser ut...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0